Upside down - Reisverslag uit Grafton, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu Upside down - Reisverslag uit Grafton, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu

Upside down

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2014 | Australië, Grafton

7 dagen aan het reizen en 4 er van in koalaland. Het lijkt weken.
Over de vlucht kan ik heel veel gaan vertellen maar lijkt me niet zo interessant. Het is allemaal goed gegaan daar hou ik het bij. Bangkok daarentegen , MEGA! In Bangkok voelde ik me verder van huis dan hier in Australië , echt een andere wereld en een geweldige voetmassage rijker. ( die kon ik natuurlijk wel gebruiken na 12 uur zitten ;p ) een dag Bangkok is alleen een beetje weinig om te zeggen been there, done that. Dus Thailand, I'll be seeying you!

Terug naar Australië, aankomst in het hostel dag 1. Natuurlijk zitten Shir en ik niet op dezelfde kamer... Nee ze dachten ' Shir die vindt een kamer met 3 jongens delen vast veel leuker'. And so it was, want uiteindelijk hadden we allebei prima roomies.
Wel twee nachten niet geslapen omdat iedereen z'n eigen bedtijden aanhoudt, maar wat maakt het ook uit als je om 6 uur op moet voor een tripje naar the Blue mountains.
Dag 2 zijn we Sydney in gegaan. Een grote stad met hoge gebouwen en natuurlijk opera house en harbour bridge.
Het leuke was dat we met de ferry vanuit Manly beach, waar wij zaten, naar Sydney moesten. Lekker zonnetje erbij want het is hier natuurlijk een kleine 30 graden. Vind ik leuk.
Ik heb wel van veel mensen gehoord dat Melbourne kleiner en leuker is. Misschien toch daar binnenkort een bezoekje plegen.

Dag 3 The Blue Mountains. Busdriver Adam bleek lichtelijk hyperactief dus mijn plan om 7 uur s'ochtends nog even verder te slapen in de bus viel in duigen. Voor de wandeling begon zijn we koffie gaan drinken in het dorpje 'Leura'. Google dit ! Echt heel leuk. Een druk bezocht plekje en terecht. Toen tijd voor de wandeling. Super mooie natuur, gave foto's gemaakt, veel planten geroken, want Adam is 1 met de natuur en een enorme conditie opgedaan. Of eigenlijk gemerkt dat ik geen conditie heb, I was knackered. Shir heeft me letterlijk naar boven moeten duwen. Uiteindelijk zeker een topdag geweest.

Jawel, toen was het eindelijk tijd om onze campervan op te halen en met no clue rond te gaan rijden langs de oostkust. En no clue it was... We hebben er niet gelogen 2 uur over gedaan om de snelweg te vinden. Daarnaast hebben we ook geconcludeerd dat links rijden niet heel chill is. Ik was de straat nog niet uit en had alweer een stoepje meegenomen. Redelijk stukje dag was dus al voorbij. Een enorm handig idee vonden we om alvast een camping te bellen en vast te zetten. Lukte allemaal prima tot dat we in het bestemde stadje aankwamen. Port macquarie. Waar was nou de camping? Gelukkig is iedereen hier echt heel vriendelijk en is hulp vragen het probleem niet. Het probleem was wel dat de camping ergens in een bos lag met onverharde weg. We moesten ook nog een pondje nemen om überhaupt bij het bos te komen. Inmiddels was het aan het schemeren en kwam mijn horror film verslaving niet zo goed van pas. Elk scenario dat je maar kon bedenken heb ik gedacht. We are gonna die!
We moesten naar 'limeburners creek' de naam alleen al. Films als cabin in the Woods, you're next of the Blair witch project kan je dan beter niet gezien hebben. Maar goed we moesten naar de camping er was immers al betaald. Pondje over, stukje verharde weg en toen de afslag naar onverharde weg. Picture this: pikke donker, onverharde smalle weg met bomen zand en nog meer ellende en toen een splitsing zonder bordjes. Oké laten we rechts gaan. Rechts was dus een huis.... Een huis in het midden van het bos in het donker. Shir wilde wel even vragen waar we heen moesten. Karen niet. Karen wilde weg anders zouden we namelijk ontvoerd worden. Draaien kon bijna niet maar met mijn rijkunsten toch gelukt. ( Lees: panic attack) Wat stinkt er nou zo zegt Shir opeens? Oeps de handrem....

Andere afslag dan toch proberen... Nee hè. Lekker terug geracet naar de pond. Gelukkig was er een parkeerplaats met meer backpackers die in auto's sliepen en het was legaal, gratis en belangrijker SAFE! Ik heb heerlijk geslapen.

Vandaag weer verder gereden. Eerst natuurlijk wel even langs het koala ziekenhuis. Primeurtje, voor het eerst een koala gezien. Helaas nog niet vastgehouden maar dat komt nog. Toen weer naar de highway. We waren letterlijk twee tellen op de snelweg en er beginnen twee auto's naar ons te seinen. uhmm.. oke even stoppen op de vluchtstrook dan maar. En jawel. Er lekte iets, we moesten de servicedienst bellen.. dachten we. Gelukkig was daar een politie man. Of alles goed ging. No not really we got car trouble. Hij : what makes you think that?
People started signing at us and there is something leaking.
Politie man vond het bijzonder grappig en wat bleek.. ze seinde om ons te waarschuwen voor hem omdat hij snelheid aan het controleren was. De lek was dus ook geen lek.. gewoon de airconditioning. Uiteindelijk geland in Grafton. Heerlijke naam ook weer.
Een prima plekje op een oersaaie camping en 20 muggenbulten rijker. But we are stil safe. Fijne avond voor nu ik ga lekker tukken.

See Ya!

  • 11 Februari 2014 - 22:47

    Sandra:

    Heerlijk, geweldig en leuk verhaal om te lezen!
    Jullie zijn sowieso aan het genieten ;)!!!
    Dikke knuffel!!

  • 12 Februari 2014 - 00:03

    Els Alzer:

    Ha nichtje,
    het is daar super gezellig en spannend zo te horen. Maar mijn nichtje redt zich prima!
    Ik ben wel jaloers op die temperatuur, hier is het meer 3 zonder 0! En een heerlijk regenbuitje tussen door.
    Ben benieuwd wanneer jullie je eerste koala kunnen knuffelen.
    Liefs Els

  • 12 Februari 2014 - 00:03

    Els Alzer:

    Ha nichtje,
    het is daar super gezellig en spannend zo te horen. Maar mijn nichtje redt zich prima!
    Ik ben wel jaloers op die temperatuur, hier is het meer 3 zonder 0! En een heerlijk regenbuitje tussen door.
    Ben benieuwd wanneer jullie je eerste koala kunnen knuffelen.
    Liefs Els

  • 12 Februari 2014 - 07:48

    Airien:

    OMG wat een avontuur nu al!!! hahahaha 20 muggenbulten dat is niet zo best hmmm maby houden ze van hollandse bloed hihihihihi, ben benieuwd naar het volgend avontuur, en uiteraard ook fijn om te horen dat je SAFE bent... <3<3

  • 12 Februari 2014 - 08:25

    Pat:

    Waahaa fantastisch!! Misschien dacht de bewoner van dat huis in het midden van het bos in het donker ook wel van... OMG... ze komen mij ontvoeren!! :D Gewoon die go pro camera de hele dag laten lopen en je wint een Emmy!!

  • 12 Februari 2014 - 08:32

    Dess:

    Lieve Ka, heeeeijk om zo te kunnen meegenieten!!!!! Her is EEN groot avontuur!
    Ben er zo ook een beetje bij. Echt TOP. En wat je / jullie nog allemaal geslachten staat....
    Geniet er met volle teugen van and be safe!! Girlpowerrrrr yeah! Veel liefs van je tante Dees

  • 12 Februari 2014 - 08:52

    Els:

    hahahah te leuk verhaal!
    Ik kan alles zo inbeelden hoe jullie je hebben moeten voelen!! haha lekkere angstmomenten.
    Wat je in een week wel al niet mee maakt.
    Ben nu al nieuwsgierig naar het volgende verhaal!

    Heeeel veel plezier!
    kussiii

  • 17 Februari 2014 - 23:08

    Oma Joke Alzer:

    lieve karen. heb nu pas je avondtuurlijke berichten gelezen,want er was iets met de computer aan de hand. wat een avontuurlijke reis maken jullie!en je bent ook weer helemaal fit ,zo te zien en te lezen. jullie hebben de tijd van je leven.ik ben benieuwd naar jullie vollgende verhalen. Ben voorzichtig en blijf gezond. Veel plezier en diike kus van oma joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Grafton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

Catalunya

20 Augustus 2014

Down under 2

09 Juli 2014

Hoi, alles goed?

25 April 2014

Take your time

03 April 2014

RT 2.0

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4931

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: