Living in a fairytale - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu Living in a fairytale - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu

Living in a fairytale

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2014 | Australië, Mission Beach

Inmiddels alweer veel gezien en meegemaakt. Erg druk bestaan kan ik je vertellen.
Vanuit het vorige plaatsje Grafton zijn we weer verder gaan rijden naar boven met byron bay als volgende stop. Byron is te gek.
Klein plaatsje met veel backpackers maar ook echt sfeer. Op het strand twee nieuw zeelanders ontmoet a la hobbits die vertelde dat nieuw Zeelandse mannen weg gaan uit NZ om een vrouw te vinden. Dus voor alle mannelijke lezers die opzoek zijn naar een vrouw, ga niet naar NZ. Ze zijn aartslelijk. ( niet mijn woorden)
Wat hebben we verder in byron gedaan?, nou dolfijnen spotten natuurlijk. op naar dolphin point. we hebben er welgeteld 0 gezien! Toch was byron erg leuk en waarschijnlijk gaan we er nog terug om te surfen. Want shame on me dat heb ik nog steeds niet kunnen doen. Lag ook grotendeels aan het feit dat in byron geen golven waren en waar ik nu ben je de zee niet meer in mag want dan gaan we dood. Jellyfish wel te verstaan.

Maargoed, toen weer door. Wederom terechtgekomen in de middle of nowhere. Een camping ergens in een bos. Vond ik een best leuke ervaring. Het was toen volle maan en het enige wat er zat waren kookaburus ( een vogel, hoe je het ook schrijft, ze maken grappig geluid en fungeren als een enorm goede wekker.) en muggen. Er was verder ook niks behalve een wc die je niet met water maar met zaagsel moet doorspoelen. ik zal niet schetsen hoe dat er uit zag. Een man vertelde dat hij er al 4 dagen stond. uhm vies, is dus 4 dagen niet douchen of wassen of iets. De beste man had ook geen tand normaal meer in z'n mond. Of dat nou van vier dagen geen tandenpoetsen was......
Next day, bezoekje aan steve irwin z'n zoo. Wat een afzetter die man, maar we moesten echt een koala vasthouden. Koala's zijn mijn nieuwe faves. Echt te lief voor woorden. Helaas was deze gewoon tam en heb ik 'm niet zelf uit de boom getild. Maar de foto is er and it made my day ! Kangaroos zijn mijn nr. 2 faves. Ook geweldig en prima te aaien dus we konden helemaal los met onze fotoshoot. Leuke ervaring.
Toen het volgende plaatsje ' Noosa'. Camping direct aan het strand, super mooi. Hier ligt ook een national park waar ik na twee uur omhoog kijken en nek hernia een koala in het wild heb gezien. Yeaahhh! Helaas zijn onze geliefde paarse handdoeken gestolen door mede camping gasten.. Waar is het eenheidsgevoel....Zo onnodig. Een uur op jacht geweest op de camping maar echt iedereen had ineens paarse handdoeken. Zo kan ik t ook....

Sprookjes bestaan. Onze reis ging verder naar rainbow beach. Hier is over het algemeen weinig te doen totdat een local je mee vraagt naar een mooi strand. Hij verzorgde wel lunch... Uhmmm even kijken... Maar natuurlijk gaan wij mee! Luke werkte in bet hostel waar we bleven en had een eigen jeep. Hiermee kon je door de bossen en over het strand rijden wat met onze Van absoluut niet mogelijk is. Het strand was geweldig. Bijna geen mensen op een paar lokale surfers na. We kwamen aan ik stapte de auto uit en Bam! Zee schildpad. Gopro mee en filmen maar. Was echt te gek want hij zwom gewoon onder me door.
Volgende dag. Fraser island. Een groep van in totaal 35 man ong en per 8 personen een eigen jeep. Heel tof om zelf te rijden. Daarnaast ook een leuke groep mensen uit alle hoeken van de wereld. Love the irish!
Toen ging het Deense meisje uit ons groepje rijden. Bochtje nam ze iets te letterlijk dus de jeep lag bijna op z'n zijkant. Paar tellen heeel stil in de jeep. Ik rij m wel even in reverse.. Was niemand het mee eens. Uiteindelijk allemaal goedgekomen en kwamen we op de camping aan. Fraser is eigenlijk alleen maar zand dus dat was leuk kamperen. Gezellig samen koken enzo...back to basic. Fraser heeft echt de mooiste plekken ever. Twee dagen van hot naar her gereden maar het was echt super. Savonds party en mensen die wakker werden in de verkeerde tent je kent t wel. Hele grote aanrader. ( wel was onze cola gestolen)
Van Fraser door naar Rockhampton. Hier ga ik geen 1 woord meer dan deze aan vuil maken. O ja toch wel... Weeeer vonden mensen het nodig om van ons te stelen. De koelerblokken dit keer. Gaat iedereen lekker of heb jullie nog wat nodig? Volgende keer plak ik er wel een prijskaartje op. Bad karma denk ik. Misschien omdat ik met de aansteker een mier heb verbrandt uit verveling toen ik moest wachten op het eten?

En toen.. The whitsundays!!! Heel erg naar uitgekeken. Twee nachten varen naar de mooiste strandjes en snorkel plekken. Shir lichtelijk angst voor zeeziekte. En terecht. Van de circa 30 mensen aan boord zijn wij de enige twee die over boord hingen. Ontbijtje er netjes weer uitgegooid.. Heerlijk. Maar het went.. En het was gaaf. Snorkelen alleen al en je ziet de mooiste vissen. Savonds met een drankje in het donker naar de sterren kijken. Beste moment uit me leven.. en nog steeds lijkt het surreal.. waren de dolfijnen die snachts visjes kwamen eten naast onze boot. In de schemering van het licht en het licht dat wij op het water schenen een dolfijn zien zwemmen. Goud!
Heb helaas geen foto. Gopro was leeg en ik vond m'n iPhone niet meer mooi dus die heb ik over boord gegooid. Oké niet grappig iPhone is dus van m'n handdoek over boord gewaaid.
Doei vakantie foto's en muziek hallo Samsung young voor kinderen die niet zuinig met spullen om kunnen gaan. C'est moi. Ik heb nu dus nog maar 1 telefoon nummer en dat is mijn nieuwe Australische +61437495422 voor de geïnteresseerde.
Na de trip een afterparty.. Heel gezellig, lekker drankjes en lekker drie uur slapen. Met een 'kleine' Hangover gewoon weer om 6:30 opgestaan om verder te gaan.

De plek waar ik vandaag grotendeels van het blog heb getikt was ook onwijs mooi. The little and big crystal creek. Een creek met watervallen. Het water was zo intens koud en dat is zo fijn met de hele dag 30 graden. ( jaazekerrrr 30 graden) Zie foto's.

Inmiddels aangekomen in mission beach met 1 mission .. Skydive!!! Zondag ochtend OZ tijd. Can't wait.

Ik ga proberen wat foto's en video's te plaatsen maar heb even geduld.
Fijne dag weer! Toedeloe. X

Ps @els jasperse, zie foto's ik heb ook een lexie ;)

  • 28 Februari 2014 - 13:08

    Saddy Vink:

    Hoi Kaar,

    Wat een super gave verhalen zeg.
    Hier is het een al en al regen en kou!

    Ik hoop inderdaad snel een foto te zien. Ik heb namelijk geen FB.

    Miss you!!

    XXXXXXSADDY


  • 28 Februari 2014 - 19:03

    Dees:

    Lieve Ka, wat genieten we van je heerlijke verhalen. You sound very happy! Dit avontuur is fantastisch en heerlijk dat we zo kunnen meegenieten!!! Hier barst de carnaval los. Liu zit in de raad van 11 van school en is helemaal in de mood

  • 01 Maart 2014 - 07:16

    Merel:

    Geweldig Kaar! :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

Catalunya

20 Augustus 2014

Down under 2

09 Juli 2014

Hoi, alles goed?

25 April 2014

Take your time

03 April 2014

RT 2.0

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: