Days gone by.. - Reisverslag uit Bondi, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu Days gone by.. - Reisverslag uit Bondi, Australië van Karenjoan - WaarBenJij.nu

Days gone by..

Door: Princes Karen Schnitger

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2014 | Australië, Bondi

Het is alweer even geleden dat ik geblogt heb maar ik ga gewoon lekker terug in de tijd mijn verhaal doen.
hopelijk komt er een goede volgorde uit want als je hele dagen met 30 graden op je hoofd loopt ga je dingen vergeten natuurlijk.
Moe van.. ( nee hoor ik klaar zekkeers niet)
En ja ik weet dat het in NL ook 20 graden zon was maar jullie hebben nog steeds geen palmbomen, dolfijnen en koala's.

Gebleven bij de skydive.. nogmaals dat was ergggg gaaf.
Next stop Cairns. In Cairns is het altijd mooi weer. In Cairns is het altijd heel erg warm. Cairns heeft ongeveer 1 regen maand per jaar en dat was... Nu.
Pooring , bui na bui, en toch bleeft het gewoon lekker 30 graden. Zo veel last had ik er dus eigenlijk niet van. Als je wil zonnen moet je gewoon tussendoor steeds snel zijn. Ik heb wel gemerkt dat kleding niet snel droogt als je het buiten hangt...
Oke een klein beetje last hadden we wel want wat ga je doen als het regent. In NL ga ik in bed liggen om films te kijken. In Cairns ga ik naar de film voor 17,50 per persoon. Ja, verschil moet er zijn.
Dag 2 in Cairns. Laten we naar het rainforest rijden. Cape tribulation ligt 2 uur boven Cairns. Het regenwoud dat we natuurlijk even moeten bezoeken.
Zo gezegd zo gedaan denk je dan.. 2 uur later.. uhmm we zijn nog steeds rondjes aan het rijden in Carins.. gelukkig zijn we in OZ ochtendmensen geworden ( het wordt namelijk zo warm in de camper dat het elke dag weer lijkt of je met koorts wakker wordt) dus we hadden nog even de tijd.
Uiteindelijk toch aangekomen in het stadje Port Douglas wat halverwege de route lag.
Lekker rondbanjeren en koffie drinken. Dat ben ik helemaal vergeten te zeggen maar Italie you guys are beaten by the Aussies. De koffie is hier echt het einde. Ik word er zo gelukkig van. Vraag me niet waarom het zo geod is maar het is zo en ze schijnen er om bekend te staan. Absolute koffiegekte.
Enfin, verder in Port Douglas weinig gezien behalve een pratende wc.
' Welcome the door is closing you have 10 minutes time'.. 10 minuten maar! Ik wil veel langer Candy Crush spelen..

En toen Cape tribulation. Een ferry die over een rivier van 2 milimeter ging was gewoon 23 dollar. Doe ff normaal. Volgens mij hebben ze hier allemaal een zonnesteek. Maar doen we wel weer want we waren er nu toch.
Super mooi verder. Ook leuk om in een regenwoud te staan als het ook echt keihard gaat regenen. We hebben het helemaal meegemaakt. Verder een paar muggenbultjes opgelopen en weer terug want er moest gestapt worden.

In Cairns kan je erg leuk uitgaan wat vele zullen weten die er geweest zijn. Gilligans is het party hostel by far. Lekker wet t-shirt contesten en worstelgevechten met dikke witte engelse meisjes. Daar wordt toch iedereen gelukkig van.
Toen brak de dag aan dat ons vannetje niet meer van ons zou zijn. Deze werd ingeleverd met nieuw gekochte handdoeken (incl rode wijn vlek) en al. Fingers crossed of alles goed was en jawel we mochten gaan.
Verbazingwekkend aangezien het raam kapot was, de airconditioning zoveel herrie maakte dat het leek alsof er een dode kat in lag en zoals ik zei er met wijnbesmeurde handdoeken in lagen. Maar goedgekeurd is goedgekeurd.

Waar moeten we nu heen. Melbourne Sydney, Sydney Melbourne, Byron Sydney. keuzes keuzes... we hebben het er maar zwaar mee. Toen was daar het future music festival. Line up Deadmau5, Hardwell, Kaskade, Pharrel. Daar moesten we dus sws heen.
Het werd Sydney, was toch wel het makkelijkste.
Next day op naar het vliegtuig. Prima vlucht, tassen waren er snel en.. Waar is mijn ((^%#(*( portomonee nou weer.???? Zo vreselijk moe van mezelf. Portemonee lag nog in het vliegtuig. Wat doe je dan? Dan ga je wederom door de douane want je mag niet zomaar terug. Dan ga je naar gate 44 om het makkelijk te maken want dat is diegene die het verste weg ligt. Ik had mijn work out weer gehad. Maar prettig dat ik hem terug had. reizen zonder geld en paspoort kan spannend zijn maar ik denk dat ik daar toch voor pas.

Iedereen zei het hoor.. Sydney is echt slecht nu, storm hier, onweer daar. Nou maak je geen zorgen wij zijn het zonnetje in huis want het was gewoon weer 30 graden en droog.
Back in Manly eindelijk gesurft en gechilled. Na twee dagen naar het hostel bij Bondi beach gegaan. Festival bezocht ( wederom onweer voorspelt) Het was 30 graden zon.
In Bondi zit ik nu een week. Inmiddles in m'n Remi want Shir is woensdag weer naar huis gevlogen.. Niet leuk..
Als alles doorgaat ga ik over 2,5 week met een camper richting het zuiden rijden dus Melbourne en Perth here I come.

Nu nog even in Sydney vertoeven. Sydney wordt steeds leuker nu ik ook op plekken kom waar je als toerist niet snel komt. Puur omdat je het niet zou vinden. Dat is het leukste van omgaan met locals.
Hoe ziet een dag in Sydney er dan uit. Om even twee voorbeelden te noemen.
1.
- Opstaan op je gemakje
- Koffie drinken in the Rocks ( wijk in Sydney)
- Art museum gratis bezoeken
- Getrakteerd worden op lunch
- Slenteren door Hyde Park
- Drankjes drinken op een dakterras met uitzicht over de hele stad

2.
- Wederom op je gemakje opstaan
- Beste cappucino in de wereld halen
- Bronzing clinic op het strand
- Drankjes
- Lekker tukken

En morgen, ook zo iets. Ik hou het wel even vol denk ik.

Nou voorlopig was dit 'm weer. Geniet van net geen 30 graden, net geen azuurblauwe zee en net geen perfecte koffie dan ga ik weer even drankjes drinken van minstens 14 dollar each.

Doeiii en Knuffelss

  • 16 Maart 2014 - 09:22

    Denise:

    Chill Kaar! Happy for you:)
    Ik ga de koffie zo weer uit de slobbermachine halen op werk.
    Vrij vragen in de zomer is gelukt, dus kies maar een fijn terras uit om een bakkie te doen!;)
    Xx

  • 16 Maart 2014 - 10:22

    San:

    Weer een heerlijk stuk om te lezen loek!
    Talk to you soon!
    Liefssssss

  • 16 Maart 2014 - 10:48

    Dees:

    Lieve Ka, heerlijk je verhalen!!! Geniet zoooo met je mee. En die humor... Gelukkig zit dat ook in de familie.

  • 16 Maart 2014 - 10:49

    Marianne:

    Leuk, mooie meid, trots op je...dikke pakkerd van je moe !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

Catalunya

20 Augustus 2014

Down under 2

09 Juli 2014

Hoi, alles goed?

25 April 2014

Take your time

03 April 2014

RT 2.0

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 4951

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: